Megnevezése | Mediációs (közvetítői) képzés, Konfliktuskezelési és mediációs alapismeretek modul |
Képzés célja | A képzés sikeres elvégzésével a résztvevő képes a mediációs tevékenység, mint konstruktív konfliktusfeloldás gyakorlására. A képzési program tartalmi célkitűzései: – Konfliktuskezelési és mediációs ismeretek, a mediáció módszertanának elsajátítása a résztvevő saját élményeinek bevonásával. – Közvetítői képességek fejlesztése (jelenlét, figyelem, meghallgatás, megértés, folyamatdinamika felügyelete) – A konfliktus, mint megújulást és fejlődést lehetővé tevő erőforrás szemléletének kialakítása, megerősítése |
Modul célja | A képzési program átfogó céljához szükséges alapok megteremtése, a mediációs tevékenység végzéséhez szükséges elméleti alapismeretek elsajátítása, a közvetítői képességek feltárása, illetve a mediációs tevékenységhez szükséges attitűdök kialakítása. |
Helye | Budapest – változó helyszínen |
Időtartama (óraszáma) | 40 óra |
Kezdési időpontja | lásd jelentkezési lapot |
Befejezési időpontja | lásd jelentkezési lapot |
Ütemezése | 4 nap (2×2 egymást követő napokon), 10 óra/nap |
Díja | 200.000 Ft + 0% Áfa |
A tervezett felnőttképzési tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatás formája | Előzetes tudásszint felmérés
Képzési szükségletek felmérése és képzési tanácsadás |
Vizsgadíj | A képzéshez szakmai vizsga nem kapcsolódik, a képzéshez kötődő számonkérés díját a képzési díj tartalmazza. |
Megszerezhető képesítés | Tanúsítvány |
Elsajátítható ismeret, kompetencia | A résztvevő ismeri a bizalmi légkör jelentőségét, és képes a bizalmi légkör alapjainak megteremtésére |
A résztvevő ismeri a mediáció folyamatát, s képes a folyamat elemeinek egymásra épülő alkalmazására egyszerűbb, érzelmileg jelentősen nem terhelt konfliktushelyzetek kezelésében | |
A résztvevő képes érzékelni a “mediáció mint folyamat” dinamikai jelenséget érzelmi és tartalmi vonatkozásban, s képes reagálni a dinamikai egyensúly fenntartása érdekében. | |
A résztvevő, mint befogadó képes a közlő által közvetített tartalmak megértésére. | |
A résztvevő képes meghatározni saját érintettségét a konkrét konfliktushelyzetek kezelésében, s képes a saját érintettségétől független módon viselkedni, a megoldási lehetőségekben saját lehetséges stratégiáitól elszakadni. | |
A résztvevőnek a képzés során nyújtott teljesítménye ellenőrzésének, értékelésének módja |
|
Számonkérések formája | Gyakorlati, interaktív |
Számonkérések rendszeressége | Modulon belül a helyzetgyakorlatokhoz kötődően |
Számonkérések tartalma | Mediáció gyakorlata (a mediációs helyzetben az elméleti ismeretek alkalmazása, a mediációhoz szükséges képességek mobilizálása, az elvárt attitűd szerinti helyzetkezelés) |
A felnőttek tudásszintjének ellenőrzésére szolgáló módszer(ek) | Mediációs helyzetgyakorlat, majd a helyzetgyakorlathoz kötődő értékelés, amely azonos szempontrendszer szerint három elemből áll (mediátor önértékelése, segített megélésének tükrözése, megfigyelő személy visszajelzése). A helyzetgyakorlatok a képzés második felében sorra követik egymást (háromfős csoportban), s a tréner egy-egy csoportját önállóan értékeli, ezzel biztosítva az önértékelésre alapozott értékelési rendszer objektivitását. |
Megszerezhető minősítések | Megfelelt / nem felelt meg |
Megszerezhető minősítésekhez tartozó követelményszintek | A helyzetgyakorlat értékelési szempontjai:
1. A mediátor a bizalmi légkört kialakította |
.
3. A problémák mögötti mintákat, viselkedésmódokat, személyiségproblémákat és érdekeket feltárta 4. A segített problémával kapcsolatos akarata, jövőképe pontosan meg lett fogalmaztatva 5. A mediációs folyamat kölcsönös egyetértéssel lezárásra került 6. A mediátor kellő dinamikai egyensúlyt biztosított a folyamat résztvevőinek és magának a folyamatnak 7. A mediátor odafigyelése (figyelmének minősége) a helyzetre és a helyzet szereplőire koncentrált és megfelelő volt 8. A mediátor a problémától érzelmi és tartalmi vonatkozásban is független maradt, nem vonódott be Az egyes értékelési szempontok hatfokozatú skálán kerülnek értékelésre mindhárom értékelő részéről. A megfelelt minősítés megszerzésének – egymástól független – feltételei: |
|
Sikertelen teljesítés(ek) következménye(i) | Újbóli helyzetgyakorlat teljesítése, mediációs szerepkörben. Amennyiben a képzés ideje alatt újabb helyzetgyakorlat megvalósítása már nem biztosítható, úgy különálló workshop keretében van lehetősége a résztvevőnek az elvárt kompetenciák birtoklásának igazolására. |
Vizsgára bocsátás feltétele | A képzéshez szakmai vizsga nem kapcsolódik |
Megnevezése | Mediációs (közvetítői) képzés, Konfliktusmenedzsment modul |
A modul elvégzésének feltétele: | A résztvevő képes a bizlami légkör megteremtésére A résztvevő ismeri a mediáció folyamatát, s képes a folyamat elemeinek egymásra épülő alkalmazására összetettebb, témaspecifikus és/vagy érzelmileg jelentősen terhelt konfliktushelyzetek kezelésében A résztvevő képes a mediációs folyamat dinamikai egyensúlyának megteremtésére, fenntarására, az egyensúlybefolyásoló elemek szabályozására A résztvevő képes a figyelemkoncentrációra a mediáció során, s mint befogadó képes a közlő által közvetített tartalmak megértésére. A résztvevő képes az énelhatárolásra, a bevonódásmentes részvételre a mediációs folyamatban. |
Modul célja | Az első modulra építve a mediációs kompetenciák alkamazásszintű kialakítása, az ehhez szükséges elméleti ismeretek megerősítése, a mediációs eszköztár bővítése, valamint a saját élményű témafeldolgozáson keresztül a mediációhoz szükséges attitűdök megerősítése |
Helye | Budapest – változó helyszínen |
Időtartama (óraszáma) | 40 óra |
Kezdési időpontja | lásd jelentkezési lapot |
Befejezési időpontja | lásd jelentkezési lapot |
Ütemezése | 4 nap (2×2 egymást követő napokon), 10 óra/nap |
Díja | 200.000 Ft + 0% Áfa |
A tervezett felnőttképzési tevékenységhez kapcsolódó szolgáltatás formája | Előzetes tudásszint felmérés Képzési szükségletek felmérése és képzési tanácsadás |
Vizsgadíj | A képzéshez szakmai vizsga nem kapcsolódik, a képzéshez kötődő számonkérés díját a képzési díj tartalmazza. |
Megszerezhető képesítés | Tanúsítvány |
Elsajátítható ismeret, kompetencia | A résztvevő ismeri a bizalmi légkör jelentőségét, és képes a bizalmi légkör alapjainak megteremtésére A résztvevő ismeri a mediáció folyamatát, s képes a folyamat elemeinek egymásra épülő alkalmazására egyszerűbb, érzelmileg jelentősen nem terhelt konfliktushelyzetek kezelésében A résztvevő képes érzékelni a “mediáció mint folyamat” dinamikai jelenséget érzelmi és tartalmi vonatkozásban, s képes reagálni a dinamikai egyensúly fenntartása érdekében. A résztvevő, mint befogadó képes a közlő által közvetített tartalmak megértésére. A résztvevő képes meghatározni saját érintettségét a konkrét konfliktushelyzetek kezelésében, s képes a saját érintettségétől független módon viselkedni, a megoldási lehetőségekben saját lehetséges stratégiáitól elszakadni. |
A résztvevőnek a képzés során nyújtott teljesítménye ellenőrzésének, értékelésének módja |
|
Számonkérések formája | Gyakorlati, interaktív |
Számonkérések rendszeressége | Modulon belül a helyzetgyakorlatokhoz kötődően |
Számonkérések tartalma | Mediáció gyakorlata (a mediációs helyzetben az elméleti ismeretek alkalmazása, a mediációhoz szükséges képességek mobilizálása, az elvárt attitűd szerinti helyzetkezelés) |
A felnőttek tudásszintjének ellenőrzésére szolgáló módszer(ek) | Mediációs helyzetgyakorlat, majd a helyzetgyakorlathoz kötődő értékelés, amely azonos szempontrendszer szerint három elemből áll (mediátor önértékelése, segített megélésének tükrözése, megfigyelő személy visszajelzése). A helyzetgyakorlatok a képzés második felében sorra követik egymást (háromfős csoportban), s a tréner egy-egy csoportját önállóan értékeli, ezzel biztosítva az önértékelésre alapozott értékelési rendszer objektivitását. |
Megszerezhető minősítések | Megfelelt / nem felelt meg |
Megszerezhető minősítésekhez tartozó követelményszintek | A helyzetgyakorlat értékelési szempontjai: 1. A mediátor a bizalmi légkört kialakította 2. A mediátor a problémákat pontosan feltárta 3. A problémák mögötti mintákat, viselkedésmódokat, személyiségproblémákat és érdekeket feltárta |
4. A segített problémával kapcsolatos akarata, jövőképe pontosan meg lett fogalmaztatva 5. A mediációs folyamat kölcsönös egyetértéssel lezárásra került 6. A mediátor kellő dinamikai egyensúlyt biztosított a folyamat résztvevőinek és magának a folyamatnak 7. A mediátor odafigyelése (figyelmének minősége) a helyzetre és a helyzet szereplőire koncentrált és megfelelő volt 8. A mediátor a problémától érzelmi és tartalmi vonatkozásban is független maradt, nem vonódott be Az egyes értékelési szempontok hatfokozatú skálán kerülnek értékelésre mindhárom értékelő részéről. A megfelelt minősítés megszerzésének – egymástól független – feltételei: |
|
Sikertelen teljesítés(ek) következménye(i) | Újbóli helyzetgyakorlat teljesítése, mediációs szerepkörben. Amennyiben a képzés ideje alatt újabb helyzetgyakorlat megvalósítása már nem biztosítható, úgy különálló workshop keretében van lehetősége a résztvevőnek az elvárt kompetenciák birtoklásának igazolására. |
Vizsgára bocsátás feltétele | A képzéshez szakmai vizsga nem kapcsolódik |